گروه صنعتی پی خاک سنگ

قیمت تجهیزات آزمایشگاه خاک

خلاصه مطالب:

/*! elementor – v3.17.0 – 08-11-2023 */ .elementor-widget-image{text-align:center}.elementor-widget-image a{display:inline-block}.elementor-widget-image a img[src$=”.svg”]{width:48px}.elementor-widget-image img{vertical-align:middle;display:inline-block} به دنبال استعلام قیمت تجهیزات مکانیک خاک هستید؟ جای درستی آمده‌اید! امروزه نسبت به گذشته در صنعت ساختمان سازی توجه بیشتری بر خواص فیزیکی و مکانیکی خاک می‌شود تا سازه‌های که ساخته می‌شوند از لحاظ علم زمین شناسی دارای بالاترین معیارهای کنترل‌های کیفی […]

تعداد بازدید: 16 بار
به دنبال استعلام قیمت تجهیزات مکانیک خاک هستید؟ جای درستی آمده‌اید! امروزه نسبت به گذشته در صنعت ساختمان سازی توجه بیشتری بر خواص فیزیکی و مکانیکی خاک می‌شود تا سازه‌های که ساخته می‌شوند از لحاظ علم زمین شناسی دارای بالاترین معیارهای کنترل‌های کیفی باشند. دلایلی مانند فرسایش و نوع خاک باعث شده است تا خاک هر منطقه نسبت به جای دیگر متفاوت بوده و هر مکانی برای ساخت و ساز مناسب نباشد. به همین دلیل باید طبق خواص مکانیکی خاک مکانی را برای اجرای بنا انتخاب کرد که در آینده دچار تخریب نشود. از این روی دارندگان آزمایشگاه خاک باید تجهیزات آزمایشگاه خود را تکمیل کنند تا متخصصان بتوانند به وسیله آنها تمامی لایه های خاک و رفتار آنها را تحلیل کنند. به همین منظور در این مقاله از مجله پی خاک سنگ مطلبی را آماده کرده‌ایم تا به بررسی قیمت تجهیزات مکانیک خاک در آن بپردازیم. با ما همراه باشید. به طور کلی معیارها و فعالیت‌های بسیاری با استفاده از وسایل و تجهیزات آزمایشگاه خاک توسط متخصصان صورت می‌گیرد که برخی از آنها عبارتند از:
  • شناسایی و تعیین عمق آب‌های زیرزمینی
  • نمونه گیری از خاک برای پیدا کردن خواص شیمیایی آن
  • ارزیابی میزان مقاومت‌های برشی، خمشی، کششی و …
  • تعیین میزان روانی فواصل خاک

عوامل موثر بر قیمت تجهیزات مکانیک خاک

دستگاه ارزش ماسه ای

از این دستگاه برای محاسبه میزان مواد و مصالحی که از مقدار مشخصی ماسه به دست می‌آیند استفاده می‌شود. در واقع در دانه‌های ماسه موادی وجود دارد که پس از  استخراج آنها از ماسه می‌توان از آنها در مکان‌های زیادی استفاده کرد. برای مثال در بتن سازی و عملیات‌هایی مانند ماسه کشی نقاط مختلف شهری این مواد کاربرد فراوانی دارند.

برای دیدن تمام محصولات پی خاک سنگ و استعلام قیمت آنها به صورت آنلاین، اینجا کلیک کنید.

دستگاه ارزش ماسه‌ای دارای سیستم و قطعات داخلی است که می‌تواند مواد موجود در ماسه را نسبت به قطر و ضخامت‌شان جدا کرده و مقدار آنها را تخمین بزند. متفاوت بودن قیمت تجهیزات مکانیک خاک برای این دستگاه ناشی از متفاوت بودن میزان محلول استوک در این دستگاه است که به صورت یک لیتر، 2 لیتر و … به فروش می‌رسد.

دستگاه CBR

این دستگاه یکی از مهمترین تجهیزات آزمایشگاه خاک محسوب می‌شود که از طریق آن میزان تحمل و توانایی بار خاک سنجیده می‌شود. مهندسان راه سازی با استفاده از این آزمایش یک مقاومت نسبی در سطح خاک ایجاد می‌کنند تا میزان باروری اجزای مختلف خاک به دست بیاید. این دستگاه به صورت دستی و هیدرولیکی در بازار به فروش می‌رسد که تفاوت آنها در موتور محرکه آن است. این قطعه در دستگاه CBR دستی به دلیل کاهش قیمت تجهیزات مکانیک خاک حذف شده است.  
دستگاه CBR دستی

دستگاه کاساگراند

در آزمایشگاه خاک از دستگاه کاساگراند برای به دست آوردن رابطه بین درصد رطوبت نمونه خاک و تعداد ضرباتی که برای بسته شدن شیارهای خاک لازم است ایجاد شود به کار می رود. علاوه بر این مهندسان راه سازی برای آنکه زمان تغییر حالت خاک از پلاستیک به حالت روان را تعیین کنند از این دستگاه استفاده می‌کنند.   دستگاه کاساگرانده دستی درجه یک با کاسه برنجی
دستگاه کاساگراند در دو مدل دستی و برقی در بازار به فروش می‌رسد که ضربات وارد شده در نوع دستی با ضربه زن مکانیکی و در نوع برقی با موتور ضربه زن انجام می‌شود. دلیل تفاوت قیمت تجهیزات مکانیک خاک برای این دستگاه نیز برقی و یا دستی بودن مدل آن است.

دستگاه شیکر

کاربرد این دستگاه در جدا کردن ریز دانه‌های موجود در خاک است. با استفاده از این دستگاه الک‌های آزمایشگاهی روی موتور آن سوار شده و پس از به لرزه در آمدن، دانه‌های ریزتر به پایین الک منتقل شده و دانه‌های درشت در قسمت بالایی قرار می‌گیرند. به همین دلیل با استفاده از این دستگاه می‌توانیم به راحتی آزمایش دانه بندی خاک را انجام دهیم.
دستگاه شیکر الک برقی

دستگاه تک محوری

از دستگاه تک محوری برای محاسبه تست مقاومت خاک‌های چسبنده‌ای مانند رس و سیمان قبل از عمل زهکشی انجام می‌شود. برای انجام این آزمایش مقداری از خاک را تحت فشار و نیرو قرار می‌دهند تا زمانی که به میزان گسیختگی پیش برود. تمامی این عملیات روی یک محور توسط رینگ انجام می‌شود که فشارهای محوری زیادی بر آن اعمال شده تا رفتارهای ناشی از نیروی وارده مورد تحلیل قرار بگیرد. این دستگاه در بازار فروش تجهیزات آزمایشگاهی در سه مدل تک محوری برقی، تک محوری برقی دیجیتال، و تک محوری دستی به فروش می‌رسد که قیمت تجهیزات مکانیک خاک برای هر یک از آنها متفاوت خواهد بود.

خرید تجهیزات از پی خاک سنگ

شرکت پی خاک سنگ در سال ۸۴ توسط مهندسینی تاسیس شد که تلاش داشتند تجهیزات و دستگاه‌هایی را تولید کنند که در عین دقیق و استاندارد بودن قیمت مناسبی داشته باشد و دقیق‌ترین نتیجه‌ها را برای کاربران خود ارائه دهد. خوشبختانه در طی چند سال فعالیت درخشان خود توانستند در حوزه ساخت و تولید دستگاه و تجهیزات آزمایشگاهی بهترین کیفیت را در اختیار کاربران خود قرار دهند. شما هم در صورت اینکه قصد خرید و یا استعلام موجودی و قیمت سفارش محصولی را داشتید از طریق شماره‌های موجود با همکاران ما تماس بگیرید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به این مطلب امتیاز دهید
4.5/5
این مطلب را به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

13