گروه صنعتی پی خاک سنگ

قیمت تجهیزات آزمایشگاه بتن

تعداد بازدید: 13 بار

معرفی و قیمت تجهیزات آزمایشگاه بتن

تجهیزات آزمایشگاه بتن بسیار گسترده هستند اما ما در این قسمت به صورت خلاصه به معرفی آنها می‌پردازیم:

دستگاه جک بتن شکن

این دستگاه میزان مقاومت فشاری نمونه بتن را اندازه گیری می‌کند و نمونه‌های مکعبی و استوانه‌ای با ابعاد محدودی در این آزمایش مورد استفاده قرار می‌گیرد. نمونه‌های بتنی پس از قرارگیری در این دستگاه فشار را تحمل می‌کنند که پس از هم گسیخته شدن میزان مقاومت آن تحت فشارهای مختلف به دست می‌آید.

مهمترین عوامل موثر بر قیمت تجهیزات آزمایشگاه بتن در دستگاه جک بتن شکن تولید آن در مدل‌های آنالوگ و دیجیتال است که مصرف کننده با توجه به ویژگی‌هایی که هر یک از آنها دارد یکی را خریداری می‌کند.

دستگاه اسلامپ

این دستگاه برای تست و اندازه گیری میزان خمیری بودن بتن مورد استفاده قرار می‌گیرد که قیمت تجهیزات آزمایشگاه بتن به جنس وسایل اسلامپ بستگی دارد. از جمله وسایل این دستگاه می‌توان به مخروط اسلامپ، اسلامپ فلزی، خط کش فلزی، صفحه زیر و قیف اسلامپ اشاره کرد. با استفاده از این دستگاه بتن را داخل وسیله ریخته و پس از فرو کردن میله ضربه زن مقدار ریزش بتن اندازه گیری می‌شود.

قالب نمونه گیری بتن

از این دستگاه برای آماده کردن نمونه‌های مکعبی استاندارد در ابعاد و اجزای مختلف استفاده می‌شود. در این روش بتن داخل قالب‌های مکعبی با اندازه‌های مختلف ریخته می‌شود تا زمانی که سخت شوند. سپس بعد از سخت شدگی نمونه‌ها آنها را از قالب درآورده و به کمک دستگاه جک بتن شکن میزان مقاومت فشاری آنها را اندازه‌گیری می‌کنند. قیمت تجهیزات آزمایشگاه بتن در این دستگاه بستگی به جنس قالب‌های کامپوزیتی دارد که هر چه سبک‌تر باشند گران‌تر خواهند بود.

لوازم آزمایشگاه کپینگ بتن

نمونه‌های بدست آمده از استوانه‌های بتنی ممکن است دارای سطوح غیر موازی باشند که باید قبل از انجام آزمایش مقاومت فشاری این موارد حذف شوند. بنابراین در آزمایشگاه بتن نمونه با استفاده از قالب‌های کپینگ صاف، موازی و گونیا می‌شود. از جمله لوازم کامل این آزمایش می‌توان به قالب کپینگ، دستگاه ذوب و مواد کپینگ اشاره کرد که مدل‌های مختلف هر کدام از این لوازم تاثیر مستقیمی بر روی قیمت تجهیزات آزمایشگاه بتن دارند. برای مثال قالب کپینگ قطر 4 اینچ، قیمت کمتری نسبت به قالب کپینگ با قطر ۶ اینچ دارد.

دستگاه ضریب تراکم بتن

از این دستگاه برای تعیین ضریب تراکم بتن توسط نسبت چگالی واقعی به چگالی بتنی که متراکم شده است به دست می‌آید. این دستگاه دارای دو ظرف مخروطی است که یکی برای تبخیر و دیگری برای قرار گرفتن نمونه استوانه‌ای مورد استفاده قرار می گیرد. برای مشاهده قیمت تجهیزات آزمایشگاه بتن می‌توانید به سایت پی خاک سنگ مراجعه کنید.

آزمایش کلی بال

این آزمایش به منظور تعیین روانی بتن تازه در آزمایشگاه بتن انجام می‌شود که نتایج به دست آمده از آن از آزمایش اسلامپ دقیق‌تر خواهد بود. آزمایش کلی بال نیز مانند آزمایش اسلامی می‌تواند برای تمامی انواع بتن انجام شود و برای انجام آن محدودیتی در انتخاب بتن سنگین یا سبک وجود ندارد. اما با این وجود، باید توجه داشت که افزایش اندازه سنگدانه‌ها باعث می‌شود تا میزان دقت این آزمایش پایین بیاید.

حوضچه نگهداری نمونه بتن

پس از ریختن سیمان در نمونه‌های استوانه یا مکعبی لازم است تا نمونه‌های بتن در داخل آب قرار بگیرند تا فرایند هیدراتاسیون آن به طور کامل انجام شود. به همین منظور برای انجام این آزمایش از حوضچه‌های نگهداری بتن استفاده می‌شود. جنس این حوضچه‌ها از انواع پلاستیک ساخته شده است که در بین آنها جنس پلی اتیلن هزینه بیشتری داشته و خرید آن قیمت تجهیزات آزمایشگاه بتن را افزایش می‌دهد.

دستگاه چکش اشمیت

آزمایش چکش اشمیت جزو آزمایش‌هایی است که برای ارزیابی کیفیت و مقاومت نسبی بتن انجام شود. چکش اشمیت به دلیل سریع و کم هزینه بودن جزو آزمایش‌های کاربردی است که در پروژه‌های ساخت سازه‌های بتنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه به صورت آنالوگ و دیجیتال به فروش می‌رسد که انتخاب هر یک از آنها بر روی قیمت تجهیزات آزمایشگاه بتن موثر خواهد بود.

استعلام قیمت تجهیزات آزمایشگاه بتن

قیمت تجهیزاتی که در آزمایشگاه بتن مورد استفاده قرار می‌گیرند علاوه بر متفاوت بودن جنس آنها، در بازه‌های زمانی مختلف نیز متفاوت است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه از قیمت روز این تجهیزات به صورت دقیق اطلاع داشته باشید با کارشناسان ما در پی خاک سنگ تماس بگیرید و یا به بخش فروشگاه سایت ما مراجعه کنید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به این مطلب امتیاز دهید
4.5/5
این مطلب را به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

13